15 Σεπτεμβρίου 2020

Προαναγνωστικό στάδιο 1 και ασκήσεις προγραφής.

Τη φετινή σχολική χρονιά θα επιμείνουμε λίγο παραπάνω στη φάση της προανάγνωσης και της προγραφής στη γλώσσα.
Στο στάδιο της προανάγνωσης έχουμε σαν στόχο να συνηδειτοποιήσουν οι μαθητές ότι η γλώσσα έχει φωνημικό χαρακτήρα, δηλαδή κάθε λέξη αποτελείται από "φωνούλες". Κάποιες λέξεις ξεκινούν από τις ίδιες "φωνούλες", κάποιες είναι παρόμοιες και κάποιες εντελώς διαφορετικές.
Μια τέτοια άσκηση προανάγνωσης ήταν και η πρώτη που ασχολειθήκαμε σήμερα, όπου τα παιδιά έπρεπε να αναγνωρίσουν τι τρόφιμο βλέπουν και να αντιστοιχίσουν τα τρόφιμα που ξεκινούσαν από την ίδια "φωνούλα".


Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές συνειδητοποιούν  ότι άλλη "φωνούλα" είναι το "μα" μακαρόνια - μανιτάρι και άλλη φωνούλα είναι το "με" μελιτζάνα - μέλι και ας ξεκινούν από το ίδιο γράμμα.

Η δεύτερη άσκηση με την οποία ασχοληθήκαμε είναι άσκηση συλλαβισμού. Στα παιδιά δεν αναφέρω ότι μαθαίνουμε να συλλαβίζουμε αλλά ότι χωρίζουμε τη λέξη σε "παρεούλες" από "φωνούλες" χτυπώντας παλαμάκια σε κάθε συλλαβή. Όσα παλαμάκια χτυπήσαμε σε κάθε λέξη, τόσο κουτάκια μαυρίσαμε. Στο τέλος μετρήσαμε προφορικά και πόσες "παρεούλες" έχει κάθε λέξη και έτσι βρήκαμε την πιο μεγάλη.



Αφού ολοκληρώσαμε τις ασκήσεις προανάγνωσης, ασχοληθήκαμε με τις κάθετες γραμμές.


Δεν υπάρχουν σχόλια: